برندسازی از نگاه یک دیزاینر

برندسازی حوره بسیار جالب و مهمی است که بعضا تعابیر کاملا غلطی به خود می گیرد. ایجاد شخصیت دلخواه برای یک کسب و کار یا همان برندسازی بر خلاف باور بعضی ها تنها شامل باز طراحی نمادها و نشانه های بصری یک کمپانی و یا تبلیغات جدید و شعار سازمانی نیست.

"Who are you" handwritten with white chalk on a blackboard

به مانند یک انسان، هرکمپانی به واسطه تمامی رفتار ها و کنش های خود در مقابل دیگران، صاحب هویتی منحصر به فرد است و تمامی اعمال سرزده از وی تصویر متفاوتی را در ذهن مخاطب می سازد. با این تعریف تمام نقاط تماس و کانال های ارتباطی ما با کاربرانمان در تعیین شخصیت کمپانی سهیم هستند.

در یک پروژه درست برندسازی، طراحان تلاش می کنند صفات و ارزش های مورد نظر ظرکت را در این نقاط تماس تزریق کرده و به ویژگی های ملموس هریک از آنها ترجمه کنند. به طور مثال وقتی قرار است ویژگی حامی بودن در یک برند تزریق شود، اپلیکیشن خدماتی این شرکت این احساس را بواسطه ایجاد حس پی گیری دائم خواستههای شما و رها نکردن کاربر در مینه انجام یک عملیات وب بیس منتقل می کند، بخش فروش بواسطه در اختیار قراردادن اطلاعات کامل محصول پیش از خرید و بخش تبلیغات با تکیه بر نشانه های بصری دلگرمی و طبیعت به عنوان حامی همیشگی انسان تکیه دارد.

فضای داخلی فروشگاه های این شرکت از مقدار قابل قبولی دیواره های داخلی جهت ایجاد حس امنیت و فضای شخصی برای کاربران، چوب طبیعی جهت ایجاد حس اطمینان و فضاهایی برای نشستن و گپ کوتاه میان کاربران استفاده خواهد کرد. در این میان گنجاندن درست ارزش مورد نظر در محصول یا خدمات مورد ارائه جایگاه ممتازی در انتقال مستقیم این احساس  و در بلندمدت به کاربران دارد.

در چنین چشم اندازی به برندسازی، ژن صفات و ارزش های مورد نظر سازمان در تمامی درگاه های ارتباطی با کاربران شامل تمامی محصولات و خدمات تزریق شده و یک پیام هماهنگ را از شخصیت برند مطلوب ارائه می دهند.

باردیگر که به موضوع برند اندیشیدیم، موضوع را فراتر از طراحی لوگو، کارت ویزیت و انتخاب رنگ سازمانی(هویت بصری) و از دریچه دید یک طراح بنگریم.

پاسخ دهید

5 × 1 =