وقتی طراح به جای جمع آوری اطلاعات از ایده شروع می کند

fail-fast-600x300

fast failing، زود شکست بخور!

این شعار طراحانه دریچه حل بسیاری از مسائل است.

از نگاه یک طراح، ما از پرتوتایپ سازی و تست ایده هایمان است که چیز یاد می گیریم. بازخورد از راه حل داده های بسیار موثری را در اختیارمان قرار می دهد. بر همین اساس تلاش طراحان به جای هرچه مطالعه اولیه مسئله، تمرکز بر یافتن راه حل احتمالی و ارزیابی آن است.

اینک که طراح می داند، بهترین ابزار برای دریافت اطلاعات از بازار و کاربران خود، تست ایده است، پس زودتر ایده خود را اجرایی می کند و با بررسی بازخوردهای بدست آمده درک مناسبی را برآنچه ایده او باید در حقیقت باشد، دریافت می کند.

این روند خود به یکی از روش های شروع پروژه و حل مسئله برای طراحان تبدیل شده است و طراح می تواند کار خود را با یک ایده شروع نماید. در این منطق شما به جای تمرکز بر جمع آوری اطلاعات و سپس اقدام به راائه راه حل، براساس دانسته های اولیه خود، راه حل ابتدایی را ارئه کرده و سپس متناسب با بازخوردهای بدست آمده اقدام به اصلاح و تعدیل ایده خود میکنید.

در این فرایند جمع آروی اطلاعات اهمیت بالایی دارد، اما فاز دوم پروژه محسوب می شود.

لازم به تکرار نیست که منطق این نگاه بر چندین بار تکرار کل پروسه دیزاین تا رسیدن به راه حل مطلوب است.

پس درنگ نکنید، شما هم زود شکست بخورید!

دیدگاهتان را بنویسید

17 − سه =