چرا باید تفکر طراحی بدانیم؟

unnamed (11)

اگر شما با یکی از موارد زیر روبرو هستید نیازدارید راجع به تفکر طراحی بدانید و با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید:

1- در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید:

راه اندازی کسب و کارهای جدید نیاز فراوانی به درک درست از نیاز کاربران و ترجمه آنها به راه حل های خلاق دارند. علاوه بر آن ارزیابی راه حل ها در قالب پرتوتایپ های زیاد از مهم ترین قدم های راه اندازی کسب و کار است.

2- قصد دارید راهی برای فرار از اقیانوس قرمز پر رقابت پیدا کنید:

چنانچه هم اکنون در حال رقابت در یک بازار پر رقیب هستید دارید در یک اقیانوس قرمز شنا می کنید. چنانچه علاقه مند گذر از این اقیانوس به اقیانوس آبی خود هستید نیازمند یافت فرصت های جدید و خلاهای موجود در بازار هستید که تفکر طراحی راه حل های ارزشمندی را در این میان به شما عرضه می کند.

3- فصد انجام پروژه برندینگ دارید:

آنچه امروز در کشورمان به عنوان برندینگ شناخته می شود با شکل اصلی آن مایل ها فاصله دارد. اگر در حال انجام یک پروژه برندینگ با تمرکز بر لوگو، شعار، کارت ویزیت و کاتالوگ خود هستید، همین الان این کار را متوقف کنید چون مشاوردر حال راهنماییشما به مسیر غلط است. پیش از آنکه بیشتر از این پول خود را دور بریزید سروقت تفکر طراحی بروید.

4-یک سرمایه گذار هستید:

اگر تمایل دارید پول تان را بر روی کسب و کار دیگران سرمایه گذاری کنید نیاز دارید اطمینان حاصل کنید آنها در مسیر درستی در حال حرکت هستند. برای دست یابی به چنین درکی تفکر طراحی یکی از مهم ترین مطالعات شما خواهد بود.

5- و در نهایت، یک فرد علاقه مند به خلاقیت هستید:

کتاب های راز خلاقیت، نوآورانه اندیشیدن، راست مغزی و … را با ملایمت کنار بگذارید و سروقت چشمه اصلی بروید. باوجودیکه همه این مطالب جالب و خوب به نظر می رسند، اما تفکر طراحی مادر تمامی این راه حل هاست. پس برای خلاق بودن حتما سری به تفکر دیزاین بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

13 − 5 =